Dziś w naszej szkole odbył się uroczysty apel nawiązujący do zbliżających się Świąt Wielkanocy. Klasy 1-3 wraz z wychowawczyniami przygotowały krótką inscenizację przypominającą zwyczaje obchodzenia tych świąt. Wierszami i piosenkami wprowadzili nas w ten magiczny czas. Przedszkolaki również przyłączyły się do pokazania kilku obrzędów.
Akcja edukacyjna przedszkolaków #ZdrowoRosna
Przedszkolaki biorą udział w drugiej edycji programu #ZdrowoRosna firmy Legutko. Dzieci, dzięki otrzymanym pakietom, założyły w swojej sali hodowlę koperku. Mali ogrodnicy poznali poszczególne etapy siania nasionek oraz dowiedziały się, jak należy o nie dbać. Przez kolejne dni przedszkolaki będą opiekować się swoim ,,ogródkiem” oraz obserwować wzrost roślinek.
#legutko #ZdrowoRosna
Przedszkolaki świętują Międzynarodowy Dzień Szczęścia
W Międzynarodowym Dniu Szczęścia do przedszkola zawitali goście z Akademii Dobrej Zabawy ,,Ratatata „. Pirat Dukat zaprezentował magiczne sztuczki, przy wykonywaniu których asystowali mu dzielni przedszkolacy (uzyskując dyplom Młodszego Magika). Dzieci były zaskoczone tym, w jaki sposób znikały obrazki z książki lub jak w magiczny sposób łączyły się i zmieniały kolory wstążki. Następnie przyszedł czas na zabawy taneczne oraz samodzielne przygotowywanie owocowych żelków, które dzieci zabrały do domów ,aby poczęstować swoich najbliższych. W ten magiczny i smakowity sposób dzieci radośnie spędziły ostatni dzień Zimy.
Tydzień Bajek Polskich w przedszkolu
Przedszkolaki wzięły udział w projekcie Tydzień Bajek Polskich. Codziennie dzieci poznawały inną polską bajkę oraz omawiały treści z nią związane. Przez kolejne dni przedszkolaki poznały „Reksia”,” Pomysłowego Dobromira”, „Bolka i Lolka” oraz „Misia Uszatka”. Ostatni dzień, który zbiegł się z warsztatbami pszczelarskimi, był świetną okazją do obejrzenia bajki o Pszczółce Mai. Dzieci z zaciekawieniem i w skupieniu oglądały każdy z odcinków polskich bajek, które tak znacznie odbiegają formą od bajek obecnie im znanych.Tematyka projektu była również inspiracją do odszukania w naszej przedszkolnej biblioteczce książek polskich autorów.
#narodowyprogramrozwojuczytelnictwa #tydzieńbajekpolskich
Warsztaty z Ekodoradcą w przedszkolu
W przedszkolu odbyły się warsztaty z Ekodoradcą. Dzieci w ciekawy sposób dowiedziały się jak ważne dla naszej planety oraz dla nas samych jest dbanie o czyste powietrze. Przedszkolaki wykonywały różne doświadczenia z wykorzystaniem powietrza oraz mogły współuczestniczyć w przeprowadzeniu eksperymentu z ,,dymiącym kominem”. Dzieci przez całe zajęcia były bardzo skoncentrowane i chętnie współpracowały zdobywając cenne informacje z zakresu ekologii. Na zakończenie warsztatów nasze Ekoprzedszkolaki otrzymały pamiątkowe dyplomy.
#EkodoradcySubregionuPółnocnegoWojewództwaŚląskiego
Dzień bez plecaka
31 marca nasi uczniowie zrezygnowali z plecaków. Książki i zeszyty przynieśli w przeróżnych pojemnikach- niektóre były bardzo wymyślne. Członkowie Samorządu Uczniowskiego wybrali najbardziej oryginalny klasowy „plecak” .
Pierwszy Dzień Wiosny
21 marca w naszej szkole obchodziliśmy Pierwszy Dzień Wiosny. W tym dniu nie wagarujemy, „wymiatamy” wagarowiczów z klas. Ranking klas z najwyższą frekwencją wygrała klasa druga. Klasa z najwyższą frekwencja otrzymała „miotłę antywagarowicza”. Przedszkolaki malowały na folii i wykonywały prace plastyczne, klasy młodsze zrobiły duże wiosenne plakaty. Na zakończenie zmagań klasowych cała społeczność szkolna wzięła udział w korowodzie wokół szkoły z Marzanną.
Światowy Dzień Zespołu Downa
21 marca obchodziliśmy Światowy Dzień Zespołu Downa. Data ta nie jest przypadkowa- osoby z ZD posiadają trzeci ( dodatkowy) chromosom w 21 parze chromosomów. Nasi uczniowie obejrzeli krótkie filmy wprowadzające do tej tematyki. Chromosomy mają kształt podobny do skarpetek, dlatego są one symbolem tego dnia. Z tej okazji dzieci założyły skarpetki nie do pary na znak solidarności i szacunku.
Programowanie nietrudne zadanie
W ramach innowacji pedagogicznej „Programowanie nietrudne zadanie” uczniowie z klasy I, II i III cyklicznie wykonują zadania z użyciem kolorowych kubków, tabliczek do kodowania na matach oraz robotów. Zajęcia te rozwijają kompetencje pracy w zespole, komunikację w grupie oraz kreatywność. Ponadto dostarczają dzieciom wiele atrakcji.