Wycieczka Trójmiasto

W dniach 13-15 czerwca 2022 uczniowie klas 4-8 z wychowawczyniami Joanną Kosielak, Katarzyną Wierzganowską i Anną Kamosińską wybrali się w długą podróż nad Bałtyk. Pierwszym punktem naszej wyprawy był wspaniały zamek w Malborku, który zwiedzaliśmy z przewodnikami.

Późnym popołudniem dotarliśmy do miejsca docelowego czyli małej miejscowości Jantar, gdzie zakwaterowaliśmy się w ośrodku Wiking i zaraz po posiłku poszliśmy na plażę. Kolejnego dnia zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy na zwiedzanie Trójmiasta. Pierwszym punktem była Gdynia, gdzie zwiedziliśmy port i marinę. Następnie udaliśmy się do Sopotu, aby pospacerować po molo. Na koniec odwiedziliśmy Gdańsk, gdzie spacerowaliśmy po urokliwym starym mieście, zrobiliśmy zdjęcie przy Fontannie Neptuna, udaliśmy się pod budynek Poczty Polskiej w Gdańsku- miejsca jednego z pierwszych starć zbrojnych w czasie II wojny światowej, ostatnim punktem była brama Stoczni Gdańskiej- Europejskie Centrum Solidarności. Wieczorem zaliczyliśmy kąpiel w morzu oraz ognisko z kiełbaskami. Trzeciego dnia po śniadaniu pożegnaliśmy piękny Jantar i udaliśmy się w kierunku Torunia. W mieście Mikołaja Kopernika odwiedziliśmy sklepy z piernikami, pospacerowaliśmy po urokliwych uliczkach tego miasta i po obiedzie udaliśmy się w dalszą drogę do domu. Spędziliśmy te trzy dni bardzo aktywnie- częściowo na zabawie, częściowo pogłębiając swoją wiedze o naszym kraju i jego historii, bo każde z odwiedzanych miejsc to żywa lekcja historii, którą przekazywał nam nasz przewodnik. Dziękujemy wszystkim za wspólnie spędzony czas i do zobaczenia na kolejnych wycieczkach!!!